Tekstin koko
VALIKKO

Ajankohtaiset tiedotteet

Uudistunut puhelinpalvelu on ollut käytössä kaksi kuukautta. Muutokset ovat näkyneet erityisesti vastaanottopalveluiden puhelinliikenteessä.

Kaikilla kuntayhtymän terveysasemilla, lääkärin- ja hoitajanvastaanotoilla, on käytössä ma-pe klo 8-10 vain takaisinsoittopalvelu, jolloin asiakas jättää takaisinsoittopyynnön ja hoitaja soittaa takaisin mahdollisimman pian, kuitenkin saman työpäivän aikana. Klo 10-16 (pe klo 15) aikana hoitajat vastaavat puheluihin ja silloin on edelleen takaisinsoittopyynnön jättäminen mahdollista.

Takaisinsoittopyyntö jätetään seuraavasti: Kun soitat vastaanotolle, järjestelmä pyytää soittajaa painamaan numeroa 1. Kun toimit näin, järjestelmä ilmoittaa, että takaisinsoittopyyntösi on vastaanotettu. Tämä jälkeen puhelun voi lopettaa. Jos et paina numeroa 1, niin takaisinsoittopyyntö ei tallennu järjestelmään eikä numeroosi pystytä soittamaan takaisin. Tärkeää on siis toimia annettujen ohjeiden mukaan.

Asiakkaille suunnattuja tiedotteita palveluajoista on lisätty kaikkiin palvelujonoihin.

Uudistuksella pyritään parempaan terveydenhuollon ammattilaisen tavoittamiseen puhelimitse ja korostetaan kiireettömien asioiden (mm. reseptit, ajanvarausten tiedustelu, siirtäminen, peruminen, laboratoriovastausten tiedustelu) hoitamista klo 10 jälkeen tai sähköisen palvelun www.nettirassi.fi
kautta.

Puhelinpalvelusta toivotaan palautetta www.ras.fi/palaute